Veleposlaništvo RS Buenos Aires /Novice /
15.09.2015  

Pianist Ivan Skrt navdušil južnoameriško publiko

Buenos Aires, 14. september 2015 – S tremi razprodanimi koncerti, dolgimi ovacijami in navdušenimi kritikami je slovenski pianist Ivan Skrt zaključil svojo prvo koncertno turnejo v Južni Ameriki. Na njej se je predstavil s svojim novim koncertom nasprotujočih se parov, treh Chopinovih in Rachmaninovih preludijev, treh španskih plesov Granadosa in argentinskih plesov Ginastere, treh Kogojevih in Bartokovih bagatel. Okronal ga je z Ravelovim valčkom La Valse, "viharnim, jasnim in kontrastnim", "redko izvajanim zaradi njegove zahtevnosti".

 Foto: TA

Skrtov program je pozornost argentinskih in urugvajskih glasbenih kritikov pritegnil tako s svojo "unikatno simetrijo" in zahtevnostjo, kot s prvo uprizoritvijo del slovenskega skladatelja Marija Kogoja, "izredno zanimivih v svoji mešanici agresivnosti, bolečine in skrivnostnosti". Dolge aplavze je požel tudi z dodatkom, v katerem je – poleg Chopinovega Minutnega valčka, v zahtevni priredbi Leopolda Godowskega – odigral lastno improvizacijo Mojčine pesmi iz filma Kekec.

"Prevladujoča poteza Skrtove umetnosti je njegova absolutna jasnost. Ta urejena in vitka zvočna konstrukcija, s katero umetnik svobodno uprizarja glasbena dela, izvira iz njegove jasnosti duha in izjemne muzikalnosti, uprte v tehniko, ki jo odlikujeta zanesljivost in čistost," poroča glasbeni kritik Julio Cesar Huertas v vodilnem urugvajskem dnevniku El País, ki hkrati slovi "izjemno senzibilnost slovenskega pianista".

Urugvajski tednik Busqueda, ki je objavil ekskluzivni intervju s Skrtom, po drugi strani hvali njegovo "interpretativno svobodo," ki se "spoji z delom in oblikuje celoto, ki jo poslušalec uživa z občutkom, da ni priča le nečemu dobremu, nečemu drugačnemu, ampak nečemu, ki se kuha v tem samcatem trenutku, edinstvenem, neprenosljivem in neponovljivem, kot se zgodi med kakšno dobro jazzovsko improvizacijo (…) Za takšen užitek je potrebna (…) publika odprte glave, dovolj fleksibilna za sprejem drugačnega diskurza. In tako je tudi bilo, celoten parter ga je poslušal kot pri maši."

Tudi argentinski dnevnik El Día v članku "Iz Slovenije v La Plato" Skrtov koncert označuje kot "unikatno gala uprizoritev glasbene mojstrovine", z "izbrušeno in energično tehniko". O slednji poroča tudi glasbeni kritik Jonathan Spencer Jones, ki izpostavlja izraze "od navidezno peresno lahkega dotika do moči, ki spominja na podobo Beethovnovega zlomljenega klavirja".

Skrt je v Buenos Airesu otvoril priznan festival klasične glasbe Chopiniana ter nastopil v prestižnih koncertnih hišah Teatro Solis v Montevideu in Teatro Argentino v La Plati. Turnejo sta podprli Ministrstvo za kulturo in Ministrstvo za zunanje zadeve.